بلاگ خبری

راجع به همه چی کیخوتم بنویسم

بلاگ خبری

راجع به همه چی کیخوتم بنویسم

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

چه چیزی بهتر از گذراندن اوقات فراغت در مکانی دلنشین و آرام است؟ اگر فردی پرمشغله هستید و خواهان این موضوع می باشید که هر از چند گاهی به استراحت بپردازید باید به شما بگویم که سفر کردن بهترین گزینه برای دوری از شلوغی و مشغله های روز شما است؛ اما این تنها فایده سفر کردن نیست در ادامه این مقاله به شما فوایدی از سفر کردن را خواهیم گفت که تصمیم شما را برای سفر قطعی خواهد کرد!

سفر کردن داروی روح شماست!

سفر کردن فواید زیادی دارد که تنها یکی از این فواید بهتر شدن روحیه و استراحت کردن است اگر شما فردی باشید که اهل سفر کردن و گذراندن اوقات خود در شهرهای مختلف باشید از فواید بیشمار مسافرت رفتن با خبر هستید. سفر کردن تنها یک تجربه لذت بخش نیست بلکه دارای درس‌هایی برای شما نیز هست. فوایدی همچون افزایش اعتماد به نفس، دریافت تجربه های مفید، خلاق شدن ذهن و غیره تنها گوشه‌ای از مزایای این نوع تفریح برای شما و خانواده تان هست؛ اما در این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل تری به فواید این تفریح مهیج بپردازیم.

شناخت خودتان و افراد مختلف

حتما شنیده اید که سفر کردن یکی از بهترین راه ها برای شناخت افراد مختلف و حتی خودتان است. در طول سفری که انجام می‌دهید شما با موقعیت های مختلفی رو در رو خواهید شد که شخصیت شما را می‌سنجد. موقعیت هایی که میزان صبر، خلاقیت، مدیریت بحران، مدیریت مالی و غیره شما را به چالش خواهد کشید؛ پس بدین طریق شما می توانید به شناخت بهتری از خود برسید که در این موقعیت ها چگونه عمل خواهید کرد و یا افرادی که با شما هستند چگونه از پس این موقعیت ها بر می آید؛ بنابراین اگر خواهان شناختی کلی از خودتان هستید سفر‌کردن می‌تواند یک راه سریع و لذت بخش برای رسیدن به این امر باشد.

تفریح و خوشگذرانی

یکی از ظاهری ترین فواید صفر کردن قطعه خوشگذرانی و گذراندن اوقات فراغت است، فایده ای که میتواند علت اصلی سفر کردن عده زیادی هم باشد. می توان اینطور گفت که علت اولیه و اصلی که همه ما را به سفر کردن وادار می‌کند تفریح است. هیچ چیز به اندازه این نوع تفریح نمی تواند انرژی از بین رفته را دوباره بازگرداند و ما را آماده ی فعالیتی دوباره در زندگی پر مشغله مان بکند. پس این کوتاه ترین راه برای بازگرداندن انرژی و روحیه خود انتخاب کنید و اوقاتی خوش را در کنار خانواده و یا دوستان خود رقم بزنید.

موقعیت های جدید؛ تجربه های جدید

ذهن انسان ها به طور کلی تمایل دارد تا طبق یک برنامه از پیش تعیین شده عمل کند؛ این روالی است که همه ما در طول زندگی خود پیش گرفته اید و ممکن است ما را دچار یک زندگی تکراری و کسل کننده کرده باشد. سفر کردن می‌تواند این روال عادی زندگی شما را برهم زنند و شما را در موقعیت های جدید و بحرانی قرار دهد که قبل از پیش بینی آن را نمی کردید؛ در واقع این نوع از تفریح به شما آموزش می دهد که همیشه هم طبق برنامه عمل کردن نمی تواند لذت بخش باشد و گاهی اوقات موقعیت‌های از پیش تعیین نشده می تواند برای شما لذت های بیشماری را نیز به وجود آورد. این موقعیت های جدید و از پیش تعیین شده می تواند استرس زا نیز باشد که توانایی حل مسئله شما را نیز به چالش خواهد کشید و بدین طریق می توانید بفهمید که شما در موقعیتهای ناگهانی تا چه اندازه قوی عمل خواهید کرد. ولی اگر جزو آن دسته از افراد محتاطی هستید که توانایی گذراندن این موقعیت ها را ندارید، سفر کردن با تور می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد به خصوص اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید انتخاب تور کیش از تبریز می‌تواند برای شما راهی امن و مطمئن برای سفر باشد.

درس های مفید برای زندگی واقعی

چقدر از تایم خود را در مدرسه ها گذراندیم و درسهای خوانده ایم که شاید هیچگاه به درد زندگی واقعی و روزمره مان نخورد؟ یکی از فواید سفر کردن دستیابی به تجربه ها و درسهایی پرکاربرد می باشد که ممکن است در هیچ مدرسه و یا کتاب درسی یاد نگیریم. تجربه  برخورد و همنشینی با انسان هایی از فرهنگ و زبانهای مختلف می‌تواند به شما درس هایی را که هیچ مدرسه و یا کتاب درسی نمی‌توانست آن را به خوبی به شما آموزش دهد!

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

از بهترین راه ها برای درمان خجالتی بودن و کمبود اعتماد به نفس شما سفر‌کردن باشد اما چرا این را می‌گوییم؟ شما می‌دانید که در طول سفر خود ممکن است با موقعیت‌هایی رودررو شوید که انتظار اتفاق افتادن آن را نداشته اید، ممکن است اگر در زندگی روزمره و عادی خود باشید با خود بگویید که من از پس موقعیت هایی سخت و پیش بینی نشده بر نمی آیم؛ اما در سفر مجبور هستید تا با این موقعیت ها رو در رو شوید و مطمئنا از پس آنها نیز بر خواهید آمد این تجربه به شما کمک می‌کند که اعتماد به نفس شما بالاتر برود و توانایی حل مشکلات را در خود به خوبی ببینید.

افزایش خلاقیت

زندگی روزمره و تکراری ذهن شما را در یک چهارچوب خاص برای همیشه نگه خواهد داشت. توانایی ریسک کردن، تجربه کردن موقعیت های جدید موارد دیگر از آن دسته از چیزهایی است که زندگی روزمره از شما تا حد زیادی خواهد گرفت اما با سفر کردن و تجربه مکان های جدید و آدم های جدید ذهن شما خلاقتر خواهد شد چرا که انرژی شما نیز بیشتر خواهد شد. پس وقت آن رسیده است که به زندگی تکراری خود تکانی بدهید و با تجربه کردن مکان های جدید خلاقیت خود را نیز افزایش دهید و تاثیر آن را در زندگی عادی و هر روزه خود مشاهده کنید!

هیچ جا خونه خود آدم نمیشه!

در آخر لازم  است بگیوییم که آخرین فایده‌ای که سفر کردن برای شما دارد این میباشد که قدر خانه خودتان را بیشتر می دانید. سفر کردن همانطور که می تواند برای شما لذت بخش باشد قطعاً خستگی هایی نیز با خود به همراه دارد؛ همچنین امکانات کمتری که در سفر در اختیار شما قرار می گیرد می تواند باعث شود تا شما قدر خانه و امکاناتی را که تا به امروز به خاطر تکراری و عادی شدن به چشم شما نمی‌آمدند بیشتر بدانید. شاید خنده دار به نظر برسد اما حتی این فایده کوچک نیز می‌تواند میزان رضایتمندی شما از زندگی را بالاتر ببرد!

 

  • مرتضی سلمانی

آدم دلش میگیره .

این خبر رو خوندم و تصمیم به باز نشرش گرفتم . خیلی آسیب های اجتماعی برامون عادی شده .و ما رو داره اذیت میکنه . اما انگار پوستمان کلفت شده یا گوشهایمان کر شده .

فاطمه رضوانی مدنی، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ایران، از افزایش انواع آسیب‌های اجتماعی در چند سال اخیر، به ویژه بعد از شیوع کرونا، خبر داد.

او در گفت‌و‌گویی با تارنمای خبر آنلاین، گرچه ریز آمار این آسیب‌ها را به دلیل «محرمانه بودن» بیان نکرد، اما «توسعه فقر» را یکی از عواملی خواند که به افزایش این آسیب‌ها دامن زده است: «یافته‌های حاصل از دو دوره پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین‌کننده آن، حاکی از آن است که در هر استانی وضعیت متفاوت است، ولی به‌طورکلی شواهد حاکی از افزایش و رشد برخی آسیب‌های فردی و خانوادگی است. به عنوان مثال، بیکاری و مسائل اقتصادی ناشی از کرونا با آسیب‌های اجتماعی همچون همسرآزاری، اعتیاد به مواد و ... رابطه داشته‌اند. تماس‌ها با سامان ۱۴۸ همزمان با شیوع کرونا افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.»

 

رضوانی افزود: «دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد در کشور وجود دارند که زنان معتاد ۲۸۰ هزار نفر از این جمعیت‌ هستند.» به گفته او، «شکست عاطفی، افسردگی، اختلالات روانی، اختلالات شخصیتی و نبود اعتماد به‌نفس، از مهمترین عوامل روانی‌اند که زنان را مستعد مصرف مواد مخدر می‌کنند.»

بنا به اظهارات رضوانی، نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت گل و شیشه می‌روند و افراد مسن‌تر هروئین و تریاک مصرف می‌کنند: «امسال آمار پذیرش زنان معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی افزایش قطعی داشته... و بیشترین تماسٔ‌گیرندگان خط ملی اعتیاد زنانند. بیشترین سؤالی که در سال جاری مردم از مواد می‌پرسند، در مورد گل و تریاک بوده است.»

این مطلب رو از سایت فارسی ایندیپندنت برداشتم 

آدرس اصلی خبر اینجا کلیک نمایید .

  • مرتضی سلمانی

خدایی درسته از ماست که بر ماست .

همه چی از خود ما شروع میشه ، ما باید بیتونیم اول خودمون رو برای پذیرش مسوولیت های اجتماعی آماده کنیم . این نگاه این پزشک رو به شدت دوست داشتم .

یک پزشک عمومی به خبرنگار ایرنا گفت: مردم و دولت، دو سر یک طیف در ریشه کنی بیماری کرونا هستند. مردم از طریق مسوولیت پذیری اجتماعی و دولت از طریق انجام پاره‌ای از اقدامات و ارائه برخی تمهیدات می توانند در کنار یکدیگر بر این بیماری غلبه کنند.

حدود دو سال است که جامعه ما نیز مانند بسیاری از جوامع دیگر، دستخوش بحرانی به نام کرونا شده است. از زمان شیوع آن، افراد بسیاری مبتلا و جان خود را از دست داده‌اند. بطوریکه آخرین آمار فوت  ناشی از کرونا در کشورمان طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۱ نفر اعلام شده است. با این حال همچنان افراد بسیاری نسبت به رعایت پروتکل‌ ها بی تفاوت هستند و بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در جامعه، خیابان‌ ها و معابر عمومی ظاهر می‌شوند. این در حالی است که رعایت پروتکل‌ های بهداشتی بیش از هر چیز انجام یک مسوولیت اجتماعی است. مسوولیتی که منجر به حفظ جان خود و دیگران می شود و باید مردم را نسبت به ماهیت این مسوولیت آگاه ساخت.از این رو، نظر به اهمیت این بحث، پژوهشگر ایرنا با "نور نوری کاردر"، پزشک عمومی  به گفت و گو نشسته است که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید:

پروتکل‌ های بهداشتی و علل عدم رعایت آنها

نوری پیرامون علل عدم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی از سوی مردم در جامعه اظهار داشت: همانطور که می‌دانیم کرونا، یک بیماری ویروسی است که در جامعه از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و در صورت شکسته شدن زنجیره انتقال و رعایت تمام پروتکل‌ های بهداشتی، پیروزی بر بیماری ممکن خواهد شد.

وی گفت: مهمترین فاکتور در خصوص پروتکل‌ های بهداشتی پس از ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی است. متاسفانه حداقل در تهران به دلیل تراکم جمعیت و رعایت ناقص قرنطینه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی تقریبا غیر ممکن شده است. دوم به خاطر طولانی بودن این وضعیت که قریب به دو سال به طول انجامیده، مردم خسته شده و تقریبا همه چیز برای آنها عادی شده است. از این رو نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بی تفاوت شده‌اند.

 وی ادامه داد: سومین عامل به ناآگاهی ما انسان‌ها بر می‌گردد. یعنی یکسری اطلاعات غلط و باورهای نادرست در جامعه وجود دارد که بخشی از آنها در بحث واکسیناسیون است. برای مثال بسیاری از افراد فکر می کنند که با یک دوز واکسن دیگر ایمن هستند و از این رو، پروتکل‌های بهداشتی، ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را کنار می‌گذارند و می‌گویند دیگر مبتلا نمی‌شوند، در صورتیکه ما پزشکان معتقد هستیم حتی با تزریق دو دوز واکسن و ایجاد ایمنی باز احتمال ابتلا وجود دارد. باور نادرست دیگر این است که مردم فکر می ‌کنند با یک بار ابتلا، دیگر ایمن هستند و حداقل تا یکسال مبتلا نمی‌شوند. در حالیکه در مورد کرونای دلتا، احتمال ابتلای مجدد بعد از سه و حتی چهار ماه مشاهده می‌شود.

این پزشک افزود: بنابراین، تاکید و توصیه ما به همه مردم، رعایت پروتکل‌ های بهداشتی است که مهمترین آن ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی است.

فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی با کمک گرفتن از جوانان

این پزشک درباره فرهنگ سازی ناموفق در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: هرچند پیرامون فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل‌ های بهداشتی فعالیت‌ های بسیاری انجام شده اما چندان موفقیت آمیز نبوده‌اند. با توجه به این نقیصه، دو راه حل می‌تواند موثر واقع شد. یکی، همانطور که در تجربه‌ های موفق فرهنگ سازی قبلی،  از نوجوانان و نونهالان کمک گرفتیم و بسیار هم تاثیرگذار بود، در این مورد یعنی فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل‌ های بهداشتی نیز می‌توان از نوجوانان استفاده کرد. به این صورت که پیام های مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به نوجوانان منتقل کرد و از طریق آنها به گوش والدین و سایر اعضای خانواده رساند. از طرفی از طریق تحریک احساسات مردم با نمایش وقایعی که در جامعه و در بیمارستان ها روی می‌دهد نیز می توان مردم را به رعایت بیشتر  پروتکل‌ های بهداشتی وا داشت.

نقش اول مردم در مسوولیت پذیری اجتماعی

نوری درباره مسوولیت اجتماعی مردم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: من فکر می کنم تا اینجا هم که جامعه دوام آورده است به دلیل مسوولیت اجتماعی مردم بوده است و گرنه قرنطینه و کارهایی که توسط دولت انجام شده، کافی نیست.

وی ادامه داد: با این حال باز باید از مردم درخواست کرد تا به رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ جان خود ودیگران بپردازند. من به عنوان یک پزشک تا کنون ندیده ام یک ویروس به این صورت جهش پیدا کند و انواع گروه‌ های سنی را دستخوش آسیب کند. این ویروس (کرونا دلتا) حتی کودکان را نیز درگیر می کند و بهبهود از این بیماری بسیار سخت است. بنابراین نمایش دادن واقعیت‌های جامعه از طریق رسانه‌ها شاید بتواند تا حدودی اذهان مردم را بیدار سازد.

وی در نهایت گفت: بنابراین در بحث مسوولیت پذیری اجتماعی، نقش اول را ابتدا مردم دارند تا به خاطر حفظ جان خود و دیگران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بعد کسانیکه در راس قدرت هستند تا این امیدواری را در مردم ایجاد کنند که با رعایت دستورات و انجام اقدامات می توان این بیماری را در جامعه ریشه کن کرد.

  • مرتضی سلمانی

این خبر رو از سایت دنیای اقتصاد کپی کردم . 

دست بردار نیستن .این منطقه متاصفانه بسیار جنگ خیز است و استعمار گران به شدت از این منظقه سوء استفاده میکنن . مطلب زیر رو بخونید متوجه میشید . لینک خبر در سایت دنیای اقتصاد اینجاست .

 

گراهام در ادامه این ادعا افزود: ما به افغانستان باز خواهیم گشت همانطور که به عراق و سوریه بازگشتیم.
گراهام: ما به افغانستان باز خواهیم گشت
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی «بی بی سی» مدعی شد که فارغ از خروج پر هرج و مرج نظامیان آمریکایی از افغانستان، آنها به این کشور باز خواهند گشت.

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه مبنی بر اینکه آیا واشنگتن اکنون که افغانستان تحت کنترل غیر رسمی طالبان است، مایل خواهد بود به آنجا برگردد، گفت که آمریکا چاره ای غیر از این ندارد.

گراهام با تاکید بر اینکه افغانستان ممکن است به محلی برای اقدامات افراطی و بهشتی برای تروریست های القاعده تبدیل شود، مدعی شد: ما مجبور خواهیم بود، چرا که تهدید (تروریسم) بسیار بالا است.

طبق ادعای گراهام، نگرانی ها برای ظهور عناصر تروریستی دقیقاً همان عاملی است که آمریکا بخاطرش به عراق برگشت و امروز حدود پنج هزار نظامی در آنجا دارد.

وی در ادامه ادعایش با اشاره به اینکه آمریکا گزینه های کمی جهت پرداختن به اوضاع فعلی افغانستان دارد، گفت که «این راه حل من است: مقاومت دره پنجشیر را یاری کنید. طالبان قادر نخواهد بود که بر افغانستان حکومت کند چرا که مردم این کشور از آنها متنفرند. مادامی که شاهد افزایش مقاومت هستید، چه چیزی قرار است در طول زمان رخ دهد؟ داعش از پس طالبان بر خواهد آمد و در سال آینده تمام افغانستان به سمت تجزیه شدن پیش خواهد رفت که این زمینه ساز یورشی کامل در جهت حمله به منافع غرب خواهد شد».

این سناتور پیشتر نیز در گفتگو با شبکه خبری نیوزمکس اعلام کرده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دلیل افتضاحی که در افغانستان به بار آورده است، باید استیضاح شود.

لیندسی گراهام همچنین مدعی شده بود که جو بایدن به دلایل سیاسی، همه نیروهای آمریکا را از افغانستان خارج کرد، اما کاری که او انجام داد شرایط را برای یک ۱۱ سپتامبر دیگر فراهم می‌کند و او از هزاران تن از متحدان ما که شجاعانه در کنار ما جنگیده‌اند، دست کشیده است.

  • مرتضی سلمانی

اعتبارمان را باید پس بگیریم . باید عزیت ملی خودمان را بدست بیاریم .

در نامه atv جمهوری آذربایجان خطاب به سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر احترام به فرهنگ و تمدن غنی کشور دوست و برادر ایران، از ناراحتی به وجود آمده ابراز تأسف و عذرخواهی شد.
شبکه آذربایجانی رسما از ایران عذرخواهی کرد 
در پی پخش کلیپی غیر واقعی و موهن درباره مردم ایران از شبکه atv جمهوری آذربایجان و پیگیری‌های سفارت ایران، شبکه مذکور ضمن حذف آن از همه پرتال‌ها و صفحات مربوطه، امروز رسما عذرخواهی کرد.

براساس اعلام این سفارتخانه، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) «آنار شُکورُف» معاون رئیس این شبکه و مدیر پخش اخبار و برنامه‌های سیاسی و اجتماعی، ضمن حضور در محل سفارت و دیدار با سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران، مراتب عذرخواهی شفاهی و مکتوب آن شبکه را تقدیم کرد.

در نامه این شبکه خطاب به سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر احترام به فرهنگ و تمدن غنی کشور دوست و برادر ایران، از ناراحتی به وجود آمده ابراز تأسف و عذرخواهی شد و اطلاع داده شد که خبرنگار تهیه کننده کلیپ نیز برای ادای توضیحات احضار و به دلیل این اشتباه فاحش طبق قوانین از کار برکنار شده است. 

  • مرتضی سلمانی