بلاگ خبری

راجع به همه چی کیخوتم بنویسم

بلاگ خبری

راجع به همه چی کیخوتم بنویسم

طبقه بندی موضوعی

A surfer in a black wetsuit slides down a green wave with the sun behind it in Mexico

ما دارای هفت اقیانوس در سیاره خود هستیم. هر کدام طوفان هایی ایجاد می کنند که موج می زند و امواج را به خلیج های دور افتاده، سواحل و خطوط ساحلی می فرستد. از این میان، تنها برخی از امواج به اندازه کافی ثابت هستند که روزانه بشکنند. برای روح‌های ماجراجوی که مایل به سوار شدن در آن نقاط معدود هستند، در اینجا ده کشور برتر ما برای موج‌سواری آورده شده است.

آمریکا

 

مسلماً پلینزیایی‌ها از لغزش امواج یا موج‌سواری در هاوایی لذت بردند. بعدها، این ورزش در کالیفرنیا گام برداشت - تخته‌های موج‌سواری چوبی به تخته‌های کامپوزیتی تبدیل شدند و اختراع لباس مرطوب به این معنی بود که موج‌سواری را می‌توان در تمام طول سال تمرین کرد. ایالات متحده با بیشترین میزان خط ساحلی در این فهرست، انتخاب آسانی برای تاریخچه، تنوع، و مایل های بی شمار دسترسی به ساحل بود.

بهترین امواج: سانتا کروز، کالیفرنیا امواج زیادی برای انتخاب دارد. این مقصد موج سواری در آب های سرد، با جمع آوری امواج در تابستان و زمستان، همیشه جایی برای ورود دارد.

استرالیا
 

استرالیا با هزاران مایل خط ساحلی، 3 اقیانوس و آب های معتدل و استوایی، رویای موج سواران است. در تاریخ تورکی در بلز بیچ، سوپر بانک بدنام در کوئینزلند یا سواحل ناهموار استرالیای غربی گشت و گذار کنید – در واقع، کل قاره زمین بازی موج سواران است.

بهترین امواج: خلیج بایرون در نیو ساوت ولز دارای فرهنگ موج سواری غنی با انواع گزینه های مسکن است. لانگ برد یا تخته کوتاه، موج سواری نقطه ای یا استراحت ساحلی، این پناهگاه آب گرم یک زمین بازی است.

 

مکزیک

مکزیک دارای آب و هوا و خطوط ساحلی متفاوتی است که برخلاف هر جای دیگری در این سیاره است. از آب های خنک باخا کالیفرنیا، دومین شبه جزیره طولانی روی زمین، تا سواحل شنی سفید گرمسیری جنوب، مکزیک را به مقصدی منحصر به فرد برای موج سواری تبدیل کرده است. همچنین یکی از بهترین‌ها برای موج‌سواری در تمام طول سال است – با کمپ‌های موج‌سواری فراوان، امواج نقطه‌ای و امواج صخره‌ای و آب‌هایی که هم به اندازه کافی برای تنه‌ها گرم هستند و هم برای هر چیزی به جز یک لباس مرطوب خیلی سرد.

بهترین امواج: Sayulita همه چیز را دارد. موج های سرگرم کننده، آب گرم و مکان های فراوان برای اقامت و غذا خوردن با قیمت ارزان. یک انتخاب آسان برای یک هفته موج.

 

فرانسه

خطوط ساحلی فرانسه با امواجی پوشیده شده است که در غم انگیزترین زمان های تاریخ شکسته اند. اکنون همان خطوط ساحلی با فرهنگ موج سواری پر رونق همراه است. پنیر، شراب و امواج یک ترکیب شادتر را ایجاد می کنند. با برگزاری مسابقه بین المللی موج سواری سالانه در سواحل اقیانوس اطلس جنوبی که بهترین موج سواران جهان را به سواحل خود می آورد، جای تعجب نیست که فرانسه در این فهرست قرار گرفته است.

بهترین امواج: بیاریتز جایی است که تاریخ با فرهنگ موج‌سواری مد روز آینده ملاقات می‌کند. امواج سرگرم کننده و مکان های زیادی برای اقامت با رستوران ها و آب و هوای باورنکردنی برای لذت بردن در طول سال وجود دارد.

 

اندونزی

"جزایر خدایان" - اندونزی نام مستعار مناسبی دارد، زیرا این زنجیره از جزایر دارای برخی از بی ثبات ترین جغرافیای جهان است. اقیانوس هند موج‌هایی با اندازه‌های مختلف به هزاران جزیره این کشور می‌فرستد و آنها برای سواری آماده هستند. از زمانی که امواج آن برای اولین بار در دهه 1970 موج سواری شد، محبوبیت این منطقه با کمپ های موج سواری، اجاره قایق و ماجراجویی های جزیره پرش برای موج سواری از راه دور و بدون شلوغی افزایش یافت.

بهترین امواج: بالی صحنه سرگرم کننده مسافران است و امواج از هر جهت می آیند. همچنین امواج مبتدی و پیشرفته برای تمام سطوح تجربه وجود دارد.

 

این مطلب از سایت https://www.lonelyplanet.com/articles/best-surfing-countries برداشته شده است 

  • مرتضی سلمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی