بلاگ خبری

راجع به همه چی کیخوتم بنویسم

بلاگ خبری

راجع به همه چی کیخوتم بنویسم

طبقه بندی موضوعی

همه به خوبی میدانیم که قبل از سفر کردن لازم است تا اقداماتی را حتما انجام دهیم. فرقی نمیکند که برای تعطیلات آخر هفته به ساحل می روید یا به  جنگل، سفر داخلی دارید و یا به مدت یک ماه به خارج سفر می کنید، کافی است تا یک چک لیست از کارهایی که باید انجام دهید داشته باشید، اینگونه میتوانید سفری راحت تر و با خیالی آسوده تر داشته باشید.

11 کاری که باید قبل از سفر انجام دهید!

برای کاهش استرس و دویدن های لحظه آخری، این چک لیست مفید قبل از سفر را برای شما جمع آوری کرده ایم.

خرید بیمه مسافرتی

برای اکثر مردم ، تنها در صورتی ضروری است که قصد داشته باشند به خارج از کشور خود سفر کنند. به طور کلی با داشتن بیمه حتی در صورت وقوع سانجه نیز خیالتان از بابت هزینه ها اسود است.

طرح ها و گزینه های مختلفی برای بیمه مسافرتی وجود دارد ، اما معمولاً پوشش پزشکی اضطراری، گم شدن چمدان و لغو سفر را پوشش می دهند.

گواهینامه رانندگی بین المللی بگیرید

هر کشوری به گواهینامه رانندگی بین المللی احتیاج ندارد ، اما بد نیست که در صورت برخورد با هر مشکلی آن را داشته باشید؛ بعلاوه ، گرفتن IDL بسیار آسان است.

صفحات اضافی گذرنامه را بردارید

ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما بسته به نوع سفر ، مهم است که مطمئن شوید صفحات درستی در گذرنامه خود دارید ، به ویژه اگر به ویزا احتیاج دارید. اکثر کشورها ویزا را در هیچ صفحه ای به جز صفحه ویزا قرار نمی دهند. همچنین اگر گذرنامه شما ظرف 6 ماه از سفر شما منقضی شود ، برخی کشورها به شما اجازه ورود نمی دهند.

ویزای مناسب دریافت کنید

هر روز مردم به دلیل نداشتن ویزای مناسب از کشور دور می شوند و اگر این اتفاق بیفتد ، شما حتی نمی توانید فرودگاه را ترک کنید. در پرواز بعدی شما مجبور خواهید شد که فوراً کشور را ترک کنید ، این بدان معناست که این "اشتباه کوچک" می تواند هزاران دلار برای شما هزینه داشته باشد!

به پزشک مراجعه کنید

همیشه خوب است که قبل از سفر به پزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که نسخه های مورد نیاز خود را به روز دارید و در مورد سایر اقدامات پزشکی که باید انجام شود صحبت کنید. بسته به کشوری که قصد سفر دارید ، ممکن است بخواهید واکسیناسیون خاصی را انجام دهید.

رزرو اقامتگاه یک شب

بسته به نوع مسافرتی که قرار است بروید؛ توصیه می کنیم حداقل یک شب اقامت از قبل رزرو کنید. اگر به مقصد جدیدی رسیدید و جایی برای اقامت ندارید ، بالاخره مکانی پیدا خواهید کرد ... اما با استرس زیاد! ارزش دارد که محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید و خیال خود را در همان شب راحت کنید!

 نسخه رزرو محل اقامت خود را چاپ کنید

اگرچه امروزه تقریباً همه جا کپی رزرو روی تلفن هوشمند یا لپ تاپ را می پذیرند ، اما داشتن نسخه کپی ضری ندارد! به این ترتیب اگر سرویس تلفن همراه یا wifi ندارید ، نگران نباشید؛ شما نسخه ای از رزرو محل اقامت خود را دارید.

نسخه های بلیط خود را چاپ کنید

همانطور که برای رزرو محل اقامت ، همه جا نسخه های دیجیتالی بلیط ها را نمی پذیرند در مورد بلیط ها نیز همین مشکل ممکن ایت پیش آید. اغلب مردم در قطارها با این مشکل روبرو هستند ، و نتیجه آن  خرید یک بلیط جدید و هزینه اضافی میشود! در قطار حتی اگر شماره تأیید و کپی دیجیتالی در تلفن هوشمندمدتان داشته باشید ممکن است به مسکل بخورید.

کپی گذرنامه خود را تهیه کنید

تهیه کپی گذرنامه به دو دلیل خوب است:

اگر گذرنامه خود را گم کرده اید ، حداقل یک کپی دارید.

برخی از اقامتگاه ها ممکن است نیاز به کپی داشته باشند. در حالی که اکثر مکانها دارای دستگاه کپی هستند ، مواردی وجود دارد که مجبور میشوید مکانی برای کپی کردن  پیدا کنید.
 یک کپی از برنامه سفر خود را به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بدهید. چرا که در مواقع اضطراری ، عاقلانه تر است که کسی در خانه و از اعضای خانواده شما از مکان سفرتان مطلع باشد. این امر همچنین خیال خانواده شما را راحت می کند و می دانند در کدام قسمت از جهان هستید.

تاریخ رزروهای خود را دوباره بررسی کنید

بهتر است قبل از سفر کردن به مکان مورد نظرتان تاریخ های رزرو خود را مجدد چک کنید. بسیاری از مسافران تا به حال قربانی این اشتباه بوده اند. به هر حال به شما پیشنها میکنیم که محکم کاری های لازم را انجام دهید.

آب و هوا را در مقصد بررسی کنید

اکنون امکانات و علم به صورتی است که می توانید پیش بینی اب و هوا را حداقل 10 روز قبل مشاهده کنید و نباید برای سفر خود به مشکلی بر بخورید. اگر برای استفاده از هوای افتابی ساحل سفر میکنید حتما اب و هوا را چک کنید که به بارش باران نخورید!

 

اگر تورهای خارجی قیمت زیادی دارند و برای تور های خارجی نمیخوایید هزینه کنید ، می تونید تور هوایی مشهد و تور کیش رزرو نمایید .

  • مرتضی سلمانی

نظرات  (۱)

Hi there colleagues, its great article about
teachingand completely defined, keep it up all
the time.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی