بلاگ خبری

راجع به همه چی کیخوتم بنویسم

بلاگ خبری

راجع به همه چی کیخوتم بنویسم

طبقه بندی موضوعی

فوایدی از سفر کردن که نمیدانستید!

چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۰۲:۵۴ ب.ظ

 

چه چیزی بهتر از گذراندن اوقات فراغت در مکانی دلنشین و آرام است؟ اگر فردی پرمشغله هستید و خواهان این موضوع می باشید که هر از چند گاهی به استراحت بپردازید باید به شما بگویم که سفر کردن بهترین گزینه برای دوری از شلوغی و مشغله های روز شما است؛ اما این تنها فایده سفر کردن نیست در ادامه این مقاله به شما فوایدی از سفر کردن را خواهیم گفت که تصمیم شما را برای سفر قطعی خواهد کرد!

سفر کردن داروی روح شماست!

سفر کردن فواید زیادی دارد که تنها یکی از این فواید بهتر شدن روحیه و استراحت کردن است اگر شما فردی باشید که اهل سفر کردن و گذراندن اوقات خود در شهرهای مختلف باشید از فواید بیشمار مسافرت رفتن با خبر هستید. سفر کردن تنها یک تجربه لذت بخش نیست بلکه دارای درس‌هایی برای شما نیز هست. فوایدی همچون افزایش اعتماد به نفس، دریافت تجربه های مفید، خلاق شدن ذهن و غیره تنها گوشه‌ای از مزایای این نوع تفریح برای شما و خانواده تان هست؛ اما در این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل تری به فواید این تفریح مهیج بپردازیم.

شناخت خودتان و افراد مختلف

حتما شنیده اید که سفر کردن یکی از بهترین راه ها برای شناخت افراد مختلف و حتی خودتان است. در طول سفری که انجام می‌دهید شما با موقعیت های مختلفی رو در رو خواهید شد که شخصیت شما را می‌سنجد. موقعیت هایی که میزان صبر، خلاقیت، مدیریت بحران، مدیریت مالی و غیره شما را به چالش خواهد کشید؛ پس بدین طریق شما می توانید به شناخت بهتری از خود برسید که در این موقعیت ها چگونه عمل خواهید کرد و یا افرادی که با شما هستند چگونه از پس این موقعیت ها بر می آید؛ بنابراین اگر خواهان شناختی کلی از خودتان هستید سفر‌کردن می‌تواند یک راه سریع و لذت بخش برای رسیدن به این امر باشد.

تفریح و خوشگذرانی

یکی از ظاهری ترین فواید صفر کردن قطعه خوشگذرانی و گذراندن اوقات فراغت است، فایده ای که میتواند علت اصلی سفر کردن عده زیادی هم باشد. می توان اینطور گفت که علت اولیه و اصلی که همه ما را به سفر کردن وادار می‌کند تفریح است. هیچ چیز به اندازه این نوع تفریح نمی تواند انرژی از بین رفته را دوباره بازگرداند و ما را آماده ی فعالیتی دوباره در زندگی پر مشغله مان بکند. پس این کوتاه ترین راه برای بازگرداندن انرژی و روحیه خود انتخاب کنید و اوقاتی خوش را در کنار خانواده و یا دوستان خود رقم بزنید.

موقعیت های جدید؛ تجربه های جدید

ذهن انسان ها به طور کلی تمایل دارد تا طبق یک برنامه از پیش تعیین شده عمل کند؛ این روالی است که همه ما در طول زندگی خود پیش گرفته اید و ممکن است ما را دچار یک زندگی تکراری و کسل کننده کرده باشد. سفر کردن می‌تواند این روال عادی زندگی شما را برهم زنند و شما را در موقعیت های جدید و بحرانی قرار دهد که قبل از پیش بینی آن را نمی کردید؛ در واقع این نوع از تفریح به شما آموزش می دهد که همیشه هم طبق برنامه عمل کردن نمی تواند لذت بخش باشد و گاهی اوقات موقعیت‌های از پیش تعیین نشده می تواند برای شما لذت های بیشماری را نیز به وجود آورد. این موقعیت های جدید و از پیش تعیین شده می تواند استرس زا نیز باشد که توانایی حل مسئله شما را نیز به چالش خواهد کشید و بدین طریق می توانید بفهمید که شما در موقعیتهای ناگهانی تا چه اندازه قوی عمل خواهید کرد. ولی اگر جزو آن دسته از افراد محتاطی هستید که توانایی گذراندن این موقعیت ها را ندارید، سفر کردن با تور می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد به خصوص اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید انتخاب تور کیش از تبریز می‌تواند برای شما راهی امن و مطمئن برای سفر باشد.

درس های مفید برای زندگی واقعی

چقدر از تایم خود را در مدرسه ها گذراندیم و درسهای خوانده ایم که شاید هیچگاه به درد زندگی واقعی و روزمره مان نخورد؟ یکی از فواید سفر کردن دستیابی به تجربه ها و درسهایی پرکاربرد می باشد که ممکن است در هیچ مدرسه و یا کتاب درسی یاد نگیریم. تجربه  برخورد و همنشینی با انسان هایی از فرهنگ و زبانهای مختلف می‌تواند به شما درس هایی را که هیچ مدرسه و یا کتاب درسی نمی‌توانست آن را به خوبی به شما آموزش دهد!

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

از بهترین راه ها برای درمان خجالتی بودن و کمبود اعتماد به نفس شما سفر‌کردن باشد اما چرا این را می‌گوییم؟ شما می‌دانید که در طول سفر خود ممکن است با موقعیت‌هایی رودررو شوید که انتظار اتفاق افتادن آن را نداشته اید، ممکن است اگر در زندگی روزمره و عادی خود باشید با خود بگویید که من از پس موقعیت هایی سخت و پیش بینی نشده بر نمی آیم؛ اما در سفر مجبور هستید تا با این موقعیت ها رو در رو شوید و مطمئنا از پس آنها نیز بر خواهید آمد این تجربه به شما کمک می‌کند که اعتماد به نفس شما بالاتر برود و توانایی حل مشکلات را در خود به خوبی ببینید.

افزایش خلاقیت

زندگی روزمره و تکراری ذهن شما را در یک چهارچوب خاص برای همیشه نگه خواهد داشت. توانایی ریسک کردن، تجربه کردن موقعیت های جدید موارد دیگر از آن دسته از چیزهایی است که زندگی روزمره از شما تا حد زیادی خواهد گرفت اما با سفر کردن و تجربه مکان های جدید و آدم های جدید ذهن شما خلاقتر خواهد شد چرا که انرژی شما نیز بیشتر خواهد شد. پس وقت آن رسیده است که به زندگی تکراری خود تکانی بدهید و با تجربه کردن مکان های جدید خلاقیت خود را نیز افزایش دهید و تاثیر آن را در زندگی عادی و هر روزه خود مشاهده کنید!

هیچ جا خونه خود آدم نمیشه!

در آخر لازم  است بگیوییم که آخرین فایده‌ای که سفر کردن برای شما دارد این میباشد که قدر خانه خودتان را بیشتر می دانید. سفر کردن همانطور که می تواند برای شما لذت بخش باشد قطعاً خستگی هایی نیز با خود به همراه دارد؛ همچنین امکانات کمتری که در سفر در اختیار شما قرار می گیرد می تواند باعث شود تا شما قدر خانه و امکاناتی را که تا به امروز به خاطر تکراری و عادی شدن به چشم شما نمی‌آمدند بیشتر بدانید. شاید خنده دار به نظر برسد اما حتی این فایده کوچک نیز می‌تواند میزان رضایتمندی شما از زندگی را بالاتر ببرد!

 

  • مرتضی سلمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی